środa, 24 kwietnia 2024

Cytat o żołnierzu SS-Sonderregiment Dirlewanger walczącym w Powstaniu Warszawskim

Żołnierze SS-Sonderregiment Dirlewanger w Warszawie, Sierpień 1944 roku (po prawej dowódca tej jednostki Oskar Dirlewanger) 

"Mam jedno pragnienie. Chcę dostać przeniesienie z oddziału Dirlewangera. Co zrobiłem złego, że muszę służyć pod dowództwem takich ludzi, którzy rabują i upijają się, a jeśli ktoś w tym nie uczestniczy, odsuwają go? Nie mam żadnych wrogów w jednostce, nie, ale proszę mnie źle nie zrozumieć, drogi Reichsführerze[1], dziesięć lat minęło, odkąd popełniłem błąd i przez dziesięć kolejnych lat zarówno w życiu prywatnym, jak i w wojsku udowadniałem, że wiernie wypełniam obowiązki zgodnie ze złożoną przysięgą, i nadal będę to robił... Jednak jest to dziwne uczucie, kiedy musisz przebywać z towarzyszami z obozów koncentracyjnych, którzy spędzili sześć do ośmiu lat za więziennymi murami. Drogi Reichsführerze[1], głęboko wierzę, że już dość wycierpiałem z powodu swego błędu, który miałem nieszczęście popełnić. Moim honorem jest wierność. Heil Hitler!" – młody podoficer Andreas Schillinger z SS-Sonderregiment Dirlewanger walczący w Powstaniu Warszawskim.

[1] Chodzi o Reichsführera-SS Heinricha Himmlera, który był dowódcą SS.

Zdjęcie: Żołnierze SS-Sonderregiment Dirlewanger w Warszawie, Sierpień 1944 roku (po prawej dowódca tej jednostki Oskar Dirlewanger).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz